Katarina prowadzi zajęcia na 12 poziomach języka niemieckiego ogólnego

* 6 poziomów Grundstufe – od podstaw do średniozaawansowanej znajomości języka. Po 6 semestrach Grundstufe możliwe jest przystąpienie do egzaminu Egzamin Telc B1 (odpowiednik egzaminu ZERTIFIKAT DEUTSCH), uznawanego za dowód znajomości języka niemieckiego na poziomie średniozaawansowanym.

* 4 poziomy Mittelstufe – od średniozaawansowanej do zaawansowanej znajomości języka. Po 2 semestrach Mittelstufe możliwe jest przystąpienie do egzaminu Telc B2, po 4 semestrach Mittelstufe do egzaminu ZENTRALE MITTELSTUFENPRÜFUNG (ZMP), uznawanego za dowód znajomości języka niemieckiego na poziomie zaawansowanym.

* 2 poziomy Oberstufe – zaawansowana znajomość języka. Po 3 semestrach Oberstufe możliwe jest przystąpienie do egzaminu ZENTRALE OBERSTUFENPRÜFUNG (ZOP).

GRUNDSTUFE - Semestr 1

Poziom zaawansowania

Uczestnicy kursu rozróżniają najpopularniejsze niemieckie zwroty takie jak: dzień dobry, do widzenia, dobranoc, proszę, piwo czy też zwrot: kocham cię.
Znajome są im również wyrazy podobnie brzmiące w wielu językach: Telefon, Adresse, Fax, Computer, Taxi itp.

Cel kursu

Uczestnicy kursu porozumiewają się podstawowym słownictwem z zakresu życia rodzinnego, zawodowego oraz spędzania wolnego czasu.
Potrafią się przedstawić, opowiedzieć o swojej pracy, rodzinie, zainteresowaniach, różnych zawodach. Umieją prowadzić rozmowy w sklepie, kawiarni, restauracji,
opisać swoje mieszkanie. Posługują się czynnie czasem teraźniejszyn: Präsens oraz znają formy czasu Präteritum (czas przeszły prosty) dla czasowników „sein” i „haben”.
W trakcie kursu poznają też różne regiony Niemiec, ich tradycję, kulturę oraz zabytki.

Główne zagadnienia gramatyczne:

  • Odmiana czasownika w czasie teraźniejszym: czasowniki regularne, nieregularne oraz czasowniki rozdzielnie złożone oraz dwuczęściowe
  • Rodzajniki: określone (der, die, das), nieokreślone (ein, eine) oraz ich zastosowanie w mianowniku, bierniku i celowniku
  • Zaimek osobowy – odmiana w mianowniku, bierniku i celowniku
  • Zaimek dzierżawczy – odmiana w mianowniku, bierniku i celowniku
  • Zaimek bezosobowy: man
  • Rodzaje negacji: nicht/ kein, nein/doch
  • Przyimki: in, neben, unter, zwischen, auf, vor, hinter, an łączące się z celownikiem i biernikiem
  • Przyimki bei, mit + Dativ
  • Przyimki i okoliczniki czasu: am, um, von…bis
  • Czas Präteritum (czas przeszły prosty) dla czasowników: haben, sein
  • Rzeczowniki złożone
  • Zdania oznajmujące
  • Zdania pytające
  • Zaimki pytające: wo, wohin, woher, wie, was

Główne zagadnienia leksykalne:

  • Alfabet
  • Przedstawianie się w sytuacjach prywatnych i biznesowych
  • Nazwy kontynentów i państw całego świata, języki, położenie geograficzne
  • Nazywanie przedmiotów
  • Liczebniki proste i porządkowe – tworzenie i pisownia
  • Opis mieszkania
  • Formy spędzania czasu wolnego (dialogi): hobby, telewizja, podróże, dodatkowa praca, zwiedzanie miast
  • Umówienie spotkań, terminów
  • Rozmowa telefoniczna
  • Orientacja w budynku

GRUNDSTUFE - Semestr 2

Poziom zaawansowania

Uczestnicy kursu porozumiewają się podstawowym słownictwem z zakresu życia rodzinnego, zawodowego oraz spędzania czasu wolnego. Potrafią się przedstawić, opowiedzieć o swojej pracy (w tym napisać życiorys), rodzinie, zainteresowaniach, różnych zawodach. Umieją prowadzić rozmowy w sklepie, kawiarni, restauracji, opowiedzieć o tym, jak spędzili np. wakacje, weekend.

Cel kursu

Uczestnicy kursu potrafią opowiedzieć o zawodach i czynnościach, jakie wykonują w pracy, porozmawiać o wakacjach, pogodzie, opisać podróż, poradzić sobie w razie wypadku. Prowadzą rozmowy w sklepie, na targu, potrafią kupić ubranie oraz artykuły spożywcze, rozumieją przepisy niemieckich potraw, opowiedzieć o ulubionych daniach. Uczestnicy umieją argumentować oraz prowadzić dyskusję/dialogi na ww. tematy. Czynnie posługują się czasem przeszłym złożonym: Perfekt. Uczestnicy kursu poznają części ciała oraz potrafią przeprowadzić dialog u lekarza. Podręcznik zaprasza nas również w podróż do najpiękniejszych miast Niemiec, Austrii oraz Szwajcarii.

Główne zagadnienia gramatyczne:

  • Czasowniki modalne (müssen, können, dürfen, wollen, mögen. sollen)
  • Przyimki z biernikiem: durch, über
  • Przyimki z celownikiem: zu, an…. vorbei
  • Czas przeszły Perfekt: czasowniki regularne, nieregularne, rozdzielnie i nierozdzielnie złożone i kończące się na -ieren
  • Zaimek pytający welcher, welche, welches, welche
  • Stopniowanie przymiotników: viel, gut, gern
  • Zaimek wskazujący dieser, diese, dieses, diese
  • Zaimek „es”
  • Tryb rozkazujący
  • Liczebniki porządkowe
  • Powtórzenie odmiany rodzajników i zaimków (mianownik, celownik, biernik)

Główne zagadnienia leksykalne:

  • Zawody, przebieg dnia i czynności
  • Opisywanie drogi, rozkład jazdy pociągów, autobusów
  • Berlin – historia, kultura, ciekawostki
  • Wrażenia z wakacji, urlopu
  • Kalendarz: pory roku, daty, uroczystości, święta
  • Wypadek rowerowy
  • Zakupy – w sklepie, na targu
  • Jedzenie, przepisy kulinarne, miara i waga, posiłki, potrawy
  • Sklep odzieżowy: rodzaje ubrań, kolory, rozmiary, zwrot towaru
  • U lekarza, części ciała, choroby. Sport, wyrażanie emocji
  • Prognoza pogody i zjawiska atmosferyczne

GRUNDSTUFE - Semestr 3

Poziom zaawansowania

Uczestnicy kursu potrafią omówić sprawy związane z rezerwacją, wyborem oraz pobytem w hotelu, porozmawiać o wakacjach, pogodzie, opisać podróż. Opowiadają o swoim życiu, przebiegu dnia, potrafią opisać osoby i obrazki, przeczytać menu w restauracji, rozmawiać o potrawach i zamówić obiad. Uczestnicy kursu argumentują oraz prowadzą dyskusję/dialogi na ww. tematy, posługując się przy tym zdaniami podrzędnie złożonymi.

Cel kursu

Uczestnicy kursu potrafią szczegółowo opowiedzieć o sobie i swojej rodzinie, opisać osoby na zdjęciach, zrozumieć ogłoszenie w prasie oraz diagram statystyczny. Potrafią zarezerwować i opisać podróż, rozmawiać na temat znaczenia mediów we współczesnym świecie, napisać list, maila oraz krótką wiadomość tekstową. Rozumieją menu i potrafią zamówić obiad. Potrafią wyrazić przypuszczenia i wątpliwości na różne tematy, zaproponować rozwiązania alternatywne, wyrazić sprzeciw lub zgodzić się ze zdaniem swojego rozmówcy.

Główne zagadnienia gramatyczne:

  • Zdania podrzędnie złożone ze spójnikiem „weil”
  • Stopniowanie przymiotników
  • Zdanie podrzędnie złożone ze spójnikiem „dass”
  • Dopełniacz (der Genitiv)
  • Czasowniki zwrotne (sich ausruhen, sich freuen)
  • Przysłówki okolicznikowe czasu: zuerst, dann, danach
  • Rekcja czasowników
  • Zaimki nieokreślone: niemand, wenige, viele, alle
  • Odmiana przymiotników bez rodzajników
  • Spójnik „ob” / pośrednie zdania pytające
  • Zdania przydawkowe, zaimek względny
  • Zaimki pytające
  • Zaimek dzierżawcze w celowniku
  • Zdanie pytające zależne ze spójnikiem „ob”

Główne zagadnienia leksykalne:

  • Język, literatura, języki obce
  • Rodzina i spotkania w kręgu rodzinnym, życzenia okolicznościowe
  • Podróże prywatne i służbowe, planowanie i rezerwacja podróży, rozkład jazdy
  • Zainteresowania, sport
  • Media w życiu codziennym – internet, komputer, telefon komórkowy, wysyłanie wiadomości, listów
  • Produkty spożywcze, potrawy, menu w restauracji, rachunki, napiwki
  • Sposoby zdrowego odżywiania
  • Zwyczaje kulinarne w Niemczech

GRUNDSTUFE - Semestr 4

Poziom zaawansowania

Uczestnicy kursu znają typy pomieszczeń i budynków, potrafią napisać i odpowiedzieć na ogłoszenie w sprawie mieszkania, zorganizować przeprowadzkę. Rozmawiają na temat oferty kulturalnej w swojej miejscowości, roli kultury w życiu człowieka. Posiadają słowinictwo związane z pracą zawodową, poszukiwaniem pracy, rozumieją ogłoszenia na temat pracy i potrafią na nie zareagować. W swoich wypowiedziach posługują się zdaniami podrzędnie złożonymi.

Cel kursu

Uczestnicy kursu potrafią przeprowadzić dyskusję o zaletach i wadach mieszkania na wsi lub w mieście, wynająć mieszkanie, odpowiedzieć na ogłoszenie w sprawie mieszkania, zaplanować i przeprowadzić przeprowadzkę. Potrafią zaprezentować ofertę kulturalną swojego miasta, rozmawiać o roli kultury w życiu człowieka, opowiedzieć film lub przedstawienie teatralne. Umieją opowiedzieć o swoim wykształceniu, karierze i celach zawodowych, napisać podanie i życiorys, przeprowadzić rozmowę telefoniczną oraz kwalifikacyjną. Potrafią rozpoznać, wyrazić i zareagować na emocje. W sposób świadomy używają konstrukcji zdań podrzędnie złożonych, posługują się dwoma czasami przeszłymi, stroną bierną oraz trybem warunkowym.

Główne zagadnienia gramatyczne:

  • Czasowniki modalne w Präteritum
  • Przysłówki okolicznikowe czasu: damals, früher, heute, jetzt
  • Czas przeszły prosty: Präteritum
  • Przyimki z celownikiem
  • Czasowniki z dopełnieniem w celowniku i bierniku (Dativ i Akkusativ)
  • Zdania podrzędne ze spójnikiem „wenn”
  • Zdanie podrzędne ze spójnikiem: „damit”, „um…zu”
  • Zdania przydawkowe: in, mit + Dativ
  • Czasowniki z celownikiem i biernikiem (np. liegen/legen, stehen/stellen)
  • Passiv (strona bierna): czasy Präsens, Präteritum
  • Partykuły: einfach, bloß, ruhig, schon
  • Konjunktiv II – wyrażenie uprzejmych próśb i życzeń

Główne zagadnienia leksykalne:

  • Życie na wsi, życie w mieście – zalety i wady
  • Opowiadanie o zainteresowaniach kulturalnych, planowanie zwiedzania miasta, miasto wczoraj i dziś
  • Oferty mieszkaniowe, poszukiwanie mieszkania
  • Wykształcenie, poszukiwanie pracy, rozumienie ofert pracy, odpowiadanie na nie, pisanie życiorysu i podania o pracę
  • Święta i tradycje – święta w ciągu roku
  • Opisywanie filmu, sztuki teatralnej, wyrażanie emocji, zadowolenia, rozczarowania
  • Wynalazki i ich historia – opisywanie produktów, wynalazków oraz przedmiotów codziennego użytku i ich zastosowania

GRUNDSTUFE - Semestr 5

Poziom zaawansowania

Uczestnicy kursu potrafią rozmawiać o problemach życia codziennego, formach aktywności w czasie wolnym, relacjach i związkach damsko-męskich. Znają szczegółowo słownictwo opisujące charakter człowieka, jego zachowanie i wygląd, dawać rady i uzasadniać swoje zdanie. Uczestnicy kursu dyskutują o fenomenie czasu, jego relatywności, rozumieją i interpretują proste wiersze. Potrafią wyrazić życzenia i marzenia, posługując się przy tym w sposób czynny konstrukcjami zdań podrzędnie złożonych, trybem przypuszczającym oraz trzema czasami.

Cel kursu

Uczestnicy kursu posługują się słownictwem z zakresu życia prywatnego (formy spędzania czasu wolnego) i zawodowego, potrafią opowiedzieć o problemach życia codziennego, sytuacjach stresowych i sposobach radzenia sobie z nimi. Dyskutują o relacjach damsko-męskich, stereotypach i ich zwalczaniu, o problemach w związkach damsko-męskich. Znają system i formy kształcenia w Niemczech i potrafią opowiedzieć o różnicach między systemem kształcenia w Polsce i w Niemczech. W wypowiedziach swobodnie posługują się trybem warunkowym, stroną bierną, zdaniami podrzędnie złożonymi.

Główne zagadnienia gramatyczne:

  • Zdania podrzędnie złożone, czas przeszły Präteritum (powtórzenie)
  • Zdania podrzędnie złożone ze spójnikiem „während”
  • Tryb przypuszczający czasowników modalnych
  • Tryb warunkowy (Konjunktiv II: Präteritum, Plusquamperfekt)
  • Stopniowanie przysłówków: ein bisschen, mehr, ziemlich, besonders
  • Bezokolicznik z „zu” i bez „zu”
  • Przeczenie przymiotników „un-” i „-los”
  • Odmiana przymiotników po rodzajniku określonym, nieokreślonym i bez rodzajnika

Główne zagadnienia leksykalne:

  • Kontakty i relacje międzyludzkie, zawieranie znajomości, opisywanie i charakteryzowanie osób
  • Czas i odczuwanie czasu (opowiadanie historii, komentowanie zdarzeń)
  • Stres dnia codziennego (opowiadanie i reagowanie w sytuacjach stresowych, udzielanie rad)
  • Relacje damsko-męskie, problemy w partnerstwie i ich rozwiązywanie, podział obowiązków, stereotypy damsko-męskie
  • Opowiadanie o regionie i jego historii – Das Ruhrgebiet i jego rola w Niemczech
  • Szkoła, system kształcenia, świadectwa, zasady promocji, przedmioty szkolne
  • Mundurki szkolne: za i przeciw (dyskusja)

GRUNDSTUFE - Semestr 6

Poziom zaawansowania

Uczestnicy kursu potrafią rozmawiać o problemach życia codziennego, formach aktywności w czasie wolnym, pogodzie, zmianach klimatycznych, ochronie środowiska, opowiadają o swoim dzieciństwie i młodości, konfliktach w rodzinie, problemach, nadziejach, życzeniach i przypuszczeniach. Rozmawiają o polityce, Unii Europejskiej i jej instytucjach, problemach współczesnej gospodarki, posługując się przy tym w sposób czynny konstrukcjami zdań podrzędnie złożonych, trybem przypuszczającym, wszystkimi czasami przeszłymi, czasem przyszłym oraz stroną bierną.

Cel kursu

Uczestnicy kursu prowadzą rozmowy o pogodzie, zmianach klimatycznych, problemach związanych z ochroną środowiska. Potrafią podać przyczyny różnych zjawisk, wyrazić przypuszczenia i sprzeciw, reagować w sytuacjach konfliktowych, rozmawiać o problemach dnia codziennego, sprawach ogólnoludzkich i natury globalnej, wyrażają swe przypuszczenia, obawy i nadzieje. Opowiadają o różnych krajach europejskich, strukturach unijnych, zaletach i wadach Unii Europejskiej, dyskutują na wybrane tematy polityczne i gospodarcze. Rozumieją i analizują tekst literacki, posługują sie w swych wypowiedziach wszystkimi istniejącymi w języku niemieckim czasami (Futur I, Futur II, Präsens, Präteritum, Perfekt, Plusquamperfekt).

Pomyślne ukończenie 6. semestru umożliwia przystąpienie do egzaminu Zertifikat Deutsch.

Główne zagadnienia gramatyczne:

  • Zdanie przydawkowe z zaimkiem względnym w dopełniaczu
  • Przyimki z dopełniaczem (wegen, während, trotz, statt)
  • Futur I (czas przyszły)
  • Spójniki wieloczłonowe (je… desto/ nicht… sondern)
  • Imiesłów czynny (Partizip I)
  • Czas przeszły Plusquamperfekt
  • Zdania okolicznikowe czasu
  • Rekcja czasownika (powtórzenie)

Główne zagadnienia leksykalne:

  • Klimat, pogoda, ochrona środowiska i problemy z nim związane, rozumienie prognozy
  • Sytuacje nieprzyjemne, pechowe, gafy – komentowanie sytuacji, reguły dobrego wychowania
  • Konflikty pokoleniowe, opowiadanie o dzieciństwie i młodości, własnych marzeniach
  • Migracja we współczenym świecie, jej przyczyny i problemy z nią związane, wrażenia z pobytu za granicą, wady i zalety mieszkania w innym kraju
  • Europa i polityka – struktury Unii Europejskiej, wady i zalety Unii Europejskiej, czy jestem Europejczykiem?, dyskusja na wybrane zagadnienia polityczne

MITTELSTUFE - Semestr 7-8

Poziom zaawansowania

Według ogólnych europejskich wymogów nauczania – poziom nauczania odpowiada poziomowi B2. Uczący się, którzy ukończyli kurs „em Hauptkurs” z bardzo dobrymi wynikami, mogą przystępować do egzaminu Telc B1.

Cel kursu

Po zakończeniu kursu uczący się potrafi opisywać osoby i przedstawiać cechy ich charakteru, opisywać szczegółowo budynki i inne obiekty. Kursant rozumie odpowiedniki austriackie i szwajcarskie najczęściej używanych zwrotów i wyrażeń. Kursant potrafi relacjonować o problemach życia, miłości i partnerstwie. Umie napisać podanie o pracę oraz list motywacyjny. Kursant potrafi wyrażać przypuszczenia i snuć plany na przyszłość. Kursant umie udzielać wskazówek w zakresie turystyki, wyboru miejsca wypoczynku i możliwości organizacji. Ponadto rozumie artykuły prasowe, audycje radiowe i telewizyjne o różnorodnej tematyce, sprawnie posługuje się słownictwem z dziedziny świata mediów, ale także mechaniki ( auto, mobilność ). Kursant potrafi napisać list formalny i nieformalny o różnorodnej tematyce.

Główne zagadnienia gramatyczne:

  • Przymiotniki we właściwej formie gramatycznej (deklinacja)
  • Przymiotniki utworzone od innych części mowy
  • Rekcja przymiotnika ( przymiotnik + przyimek )
  • Rekcja czasownika
  • Tworzenie czasowników
  • Zastosowanie form czasu przeszłego
  • Różne typy liczby mnogiej
  • Rzeczowniki utworzone od innych części mowy
  • Tworzenie liczby mnogiej
  • Rzeczowniki złożone
  • Wyrażenia rzeczownikowe
  • Spójniki zdań podrzędnie i współrzędnie złożonych
  • Formy trybu przypuszczającego
  • Spójniki zdań czasowych, celowych, przyzwalających oraz spójniki i przyimki modalne
  • Mowa zależna
  • Strona bierna i jej alternatywne formy
  • Imiesłowów czynny i bierny

Główne zagadnienia leksykalne:

  • Człowiek, jego wygląd i charakter
  • Miasto, turystyka
  • Język, nauka, studia
  • Miłość, partnerstwo
  • Zawód
  • Przyszłość
  • Media
  • Auto

MITTELSTUFE - Semestr 9-10

Poziom zaawansowania

Według ogólnych europejskich wymogów nauczania – poziom nauczania odpowiada poziomowi C1. Uczący się, którzy ukończyli kurs na bazie serii podręczników „em” posiadają kompletną wiedzę i umiejętności, by móc przystąpić do egzaminu Zentrale Mittelstufenprufung.

Cel kursu

Kursant, który ukończył Abschlusskurs rozumie wszelkie komentarze radiowe i telewizyjne oraz potrafi je streścić. Kursant potrafi rozmawiać o problemach społecznych, klasowych, równouprawnieniu, potrafi udzielać porad, założyć konto w banku, ale także porozmawiać o literaturze, teatrze i sztuce oraz malarstwie. Jego kompetencje umożliwiają prowadzenie dyskusji dotyczącej przestępczości, prawa i karalności. Umie wypełnić psychologiczny test, a także zaprezentować dowolny produkt na rynku. Potrafi się wypowiedzieć na tematy naukowe, wydać osąd lub opinię o badaniach naukowych. Kursant potrafi przemawiać na dowolnie wybrany temat.

Główne zagadnienia gramatyczne:

  • Styl czasownikowy i rzeczownikowy
  • Spójniki dwuczłonowe
  • Partykuły
  • Deklinacja przymiotnika (wyjątki, po innych częściach zdania)
  • Wyrażenia czasownikowo-rzeczownikowe
  • Dopełniacz rzeczownika
  • Czasowniki modalne i ich subiektywne zastosowanie
  • Przyimki
  • Zaimek „es”
  • Wtrącenia
  • Przydawka rozszerzona

Główne zagadnienia leksykalne:

  • Media
  • Społeczeństwo
  • Poradnik
  • Literatura
  • Przestępczość
  • Psychologia
  • Teatr
  • Nauka
  • Przemówienie
  • Malarstwo

OBERSTUFE - Semestr 11

OBERSTUFE oznacza poziom najbardziej zaawansowany. Wg systematyki poziomów wprowadzonej przez Radę Europy nazywany poziomem biegłości.

Kursanci będący na tym poziomie rozumieją bez większego wysiłku nieomal wszystko i potrafią streścić w sposób spójny to, co przeczytają bądź usłyszą. Wypowiadają się biegle na złożone tematy używając przy tym zróżnicowanych form zdaniowych.

Grammatische Hauptthemen / Główne zagadnienia gramatyczne:

  • Verben mit unterschiedlichen Vergangenheitsformen
  • Temporale Präpositionen und Konjunktionen
  • Umformungen von Präpositionalgruppen in Nebensätze
  • Verben in Verbindung mit Terminen
  • Verben und ihre Synonime
  • Präpositionen zu Orts- und Richtungsangaben
  • her und hin und deren Zusammensetzungen
  • Unterscheidung zwischen lokalen Präpositionen-Adverbien-Adjektiven
  • Modalverben und werden in subjektiver Bedeutng und ihre Synonime:- Zeitformen

    – Behauptungen

    – Modale Wendungen

  • Adjektive auf -bar und -lich
  • Umformung von Nominalgruppen in Nebensätze
  • Schwierige Konjunktionen z.B.: ungeachtet, anlässlich, sofern, nichtsdestotrotz, nichtsdestoweniger usw.

Lexikalische Hauptthemen / Główne zagadnienia leksykalne:

  • Prognose und Realität
  • Moderne Kunst
  • Werbung gestern und heute
  • Mallorca- das bessere Deutschland
  • Das Europahaus
  • Die Globalisierung des Kinos
  • Nachtgedanken
  • Lachen
  • Lust auf „lebenslänglich”
  • Teure Langweile
  • Kriminalität in Deutschland
  • Unternehmenserfolg
  • Koedukation
  • Keine Zeit

OBERSTUFE - Semestr 12

Grammatische Hauptthemen / Główne zagadnienia gramatyczne:

  • Adjektivednungen
  • Genitivattribute
  • Patrizipialattribute
  • Umformungen in Partizipialkonstruktionen
  • Relativsätze und Umformungen in Relativsätze
  • Appositionen
  • Gerundiv
  • Vergleichssätze
  • Konjunktiv I – Möglichkeiten der Wiedergabe von fremden Meinungen, Gerüchten, Gehörtem und Gesagtem / Umschreibung der indirekten Rede
  • Verwendung des Konjunktiv I/II als indirekte Rede im Aufsatz, in den Nachrichten
  • Sprichwörter
  • Umformungen von Aktiv- in Passivsätze/ Zeitformen des Passivs
  • Passiversatzmöglichkeiten
  • Passivunfähigkeit
  • Zustandspassiv
  • Konjunktiv II als Ausdruck der Höflichkeit und Zurückhaltung
  • Nomen-Verb-Verbindungen
  • Nominalstil-Umformung von Sätzen in Nominalgruppen
  • Präpositionen der Schriftsprache
  • Umgangsprachliche Redewendungen

Lexikalische Hauptthemen / Główne zagadnienia leksykalne:

  • Gründe und Folgen
  • Kriminalität in Deutschland
  • Unternehmenserfolg
  • Koedukation
  • Geschwister
  • Antipathie
  • Immobilien
  • Bauhaus und Design
  • Störfall Kommunikation
  • Tipps zur erfolgreichen Kommunikation
  • Zeitungen
  • Lesen und Fernsehen
  • „Ich habe fertig”
  • Das 19. Jahrhundert
  • „Computer machen dumm” und andere Vorurteile
  • Der Handy – Knigge
  • Waldsterben
  • Verhandlungskunst
  • Andere Länder-andere Sitten
  • Anredeformen (Duzen und Siezen)
  • Formelle Briefe

Zadzwoń teraz!

+22 498 34 58

//

+22 826 16 49

lub przejdź do formularza